Followers

Friday 4 July 2014

Korea Itinerary

Ramai la dok email tanyer pasal Itinerary Korea. Atas permintaan ramai aku buat la entry ni. Actually sape yang follow blog ni sure dah tau yang aku dah gi Korea 3 kali which is in Winter, Summer and Spring. Autumn coming soon la yer... huhu. Stakat ni aku cume dah gi 3 bandar utama kat Korea. Seoul dan Jeju. Ni Itinerary ringkas jer. Nak detail godeh la sendiri Entry aku yang dulu2 tu. Dah siap filter ikot musim lagik. Nak Jalan jgn malas!! rotan kang!!.

Korea Winter Feb 2012

3. Namsan Tower
4. Check in Hostel

1. Fly to KL

Disebabkan ni backpack yang first aku buat maka x banyak tempat sempat pergi. Tambahan pula kami naik bas kat Jeju. Mmg makan masa yang amat sangat + sesat + winter. Member aku plak x tahan sejuk. Sumenyer berterabur tp fun. Tema travel kali ni sgt alam sekitar. X sempat lame kat Seoul. Budget pun ciput. so xder la soping bagai tu.

Korea Summer  June 2013

Day 10
1. Show Champion
2. Jaksal Ilsan

Day 11
1. M Countdown
2. Myeondong Lotte Young (pop up store)

Day 12
1. STAR ZONE
2. KeyEast
3. King Sejong Statue

Day 13
1. Myeondong
2. Dongdaemun

Day 14
1. Inkigayo
2. Insadong. Repeat makan Sujebi. Sedap ooo

Day 15
1. Seoul to KL

Summer 2013 ni more to Kpop activity kat Seoul. Sebab mase ni aku gi ngan kawan2 Kpop. So mmg misi Kpop sgt. Kitorang banyak gi music event dan tempat yang bertemakan KPOP. Cafe Yesung mmg best. Show champion plak aku dapat tgok live EXO. Sweet memory sangat. Itinerary ni x sesuai untuk non kpoppers. Sangat banyak buang masa lepak kat kpop event. Soping pun sikit2 jer sebab sume org budget ciput. hahahaha

Korea Spring 2014

1. Seoul to Busan by KTX
2. Heundae beach
3. Jalgalji market - Snow crap
4. Check in at Hansung Motel.

Day 10
1. Cherry blossom street
2. Fly back to KL

Travel kali ni ngan akak Kpop yang suam2 kuku jer daya nak menapak. gitu. Pastu konon xnk soping tapi akhirnyer hamek kau penuh beg trolly memasing. Untuk anak katenyer. Mase ni aku banyak beli CD ngan brg2 Natural Republic. Korang tau la kan puncenyer siape kan. Next time xder lagik la kot masuk Natural Rep. Tacing ngan retis dia. gitu... Anyway Spring ni sangat relex2 jer. sebab kitorang sewa kereta kat jeju. Ikot sukati jer nak ke mana. huhu sangat diva. Oklah cukupla ekk..

Untuk budget normally hotel + transport land lebih kurang RM 1100 - RM 1400. Winter all in aku RM 2400, Summer sebab lame kan. All in siap soping RM 3500 and Spring aritu aku byk beli DVD EXO sampai 13 aku beli pastu jual kat Malaysia.. wink2. so nk dekat RM 4000 gak habis. Ehh tetibe macam makin banyak lak aku spend kat Korea ekk.. bahaya ni.. harus kembali pada tema backpackers nih.. aigoo. Klah tu jer bye..

1. Perggggggh! Full itinerary utk ballik kampung dia. Hehehe. Info sume dalam kepala otak dah kan?

1. Hahaha.. tu la pasal.. xder la.. ade y email mintak advice itinerary.. korek balik note travel.. mujur ade. hik3

2. Salam dear nak tanya pasal dolce bita boleh...

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^