Followers

Sunday 17 July 2016

Tawau 2016 : Bohey Dulang.

Trip Tawau ni dah berkali kali dipetik tp tak jugak jadinye... Kali ni sekali nampak ticket JB -Tawau murah trus je aku petik kak anash.. Seperti x disangka kak anash trus bagi green light. Weeeeee ayuh kite ke Tawau... Abam kawasan tawau akan menjadi tourist guide kami.

Untuk Trip kali ni kami pilih Bohey Dulang.. Susah jugak nak memilih antara Bohey Dulang atau Pulau sipadan. Bile tanye sume pun pakat kate x kisah mane2.. Hurmmm dasar sangat kan... Finally kami pilih Bohey Dulang bile terkenangkan Gambar Chawanna yang menggugat iman tu.. ehhh hihi.


Pakej yang kami ambil ni ke perkampungan Bajau Air sebelum ke Bohey dulang. Ramai kanak kanak bajau air dengan sampan mereka menuju ke arah boat kami. Macam terkagum jugak melihat mereka menaiki sampan. 

Kalau la kami tau ramai kanak kanak bajau air kat sini mesti kami bawak banyak jajan tuk mereka... Malangnye kami hanye ade gula2 y dibawa oleh Kak Anash sajoooo.. 

 Rumah orang Bajau Air.

 Permandangan yang biasa dia perkampungan Bajau air. Kanak kanak slumber je berenang renang. kagum tul.



 Sampai dah ke Bohey Dulang.. ayuh memanjat..

Sepanjang pendakian ke puncak Bohey Dulang camera mmg xde makna la aku nk kluarkan camera ambil gambar semua kan... Nak tarik napas pun aku rase bagai nak putus nyawa. Aku ni xder la in too sangat hiking2 ni.. Tapi gigih la jugak nk memanjat. Kalau x disebabkan John and Janggel gigih la bagik sokongan padu kat aku lame dah aku patah balik... Hiking mmg bukan aku la wehhhhhh.. Kagum gak aku berjaya ke puncak!!..

 View kat atas mmg mengagumkan.... Seriusly. cantik sangat... Langit biru... Cantiknyeee.. Hilang la semua penat aku kejap..

 Worth it!!
 Setiap detik mmg berharga... Subhanallah indah ciptaan Tuhan.

 Kak anash tunggu kamu kat jetty bawah tu...

 Thanks John n Janggel.. Kome mmg Awesome.

 Ok last... Klu nk banyak lagik pi panjat sendirik!!.

 Kemudian kami ke Pulau Sibuan... Pasir pulau y memutih ni mengingatkan aku kat pantai di Pulau Jeju.. Bezanya Kat sini panas menyengat!!!!.. Sunburn x ingat!! hihi

 Mereka yang menghargai laut.


Canteknye sabah... Lagik cantek jika ade sistem yang mengekalkan kebersihan pulau pulau di sabah.. Moge ade y lakukan sesuatu untuk mengekalkan keindahan pulau di Sabah...

Okeh tu jela nak cite pasal Bohey dulang ni... Till we meet again Tawau.. ehhh



3 comments:

  1. hawau la tu je ke tawau?
    hahahahah
    macam nak laju updatenyer? nak pi mana letu?

    ReplyDelete
  2. Untungnya dpt jejak ke bohey dulang..Saya yg sabahan ni pun belum pernah jejak situ!Huhuhu

    ReplyDelete
  3. berapa estimate cost ya utk trip ke sini....?

    ReplyDelete

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^