Followers

Showing posts with label My lalala land. Show all posts
Showing posts with label My lalala land. Show all posts

Thursday, 16 April 2015

Charity Event - Rumah Kenangan Johor Bahru

“If you wait until you can do everything for everybody, instead of something for somebody, you’ll end up not doing nothing for nobody.” ~ Malcom Bane -

Pada hari Selasa yang lalu, Kami dari Seagate telah datang melawat Rumah Kenangan Johor Bahru. Ini adalah merupakan acara tahunan kami bagi melaksanakan tanggungjawab sosial terhadap masyarakat dan mereka yang memerlukan. Pengisian setiap kali lawatan kami adelah berbeza mengikut keperluan Rumah Kenangan Johor Bahru ini.

Ketibaan kami seawal 8.30 pagi disambut dengan senyuman staff dan penduduk Rumah Kenangan. Ucapan pembukaan daripada pihak Seagate dan Pihak Rumah Kenangan. Taklimat juga diberikan mengenai penduduk rumah Kenangan. 

Berdasarkan taklimat yang diberikan, berikut adalah kriteria mereka yang menghuni rumah kenangan Johor Bahru ini:-
  • Daif dan berumur lebih daripada 60 tahun.
  • Tidak mengidap penyakit berjangkit.
  • Tidak mempunyai sanak saudara.
  • Tidak mempunyai tempat tinggal tetap.
  • Berupaya menjaga diri sendiri.
  • Atas perintah mahkamah:-
    • Orang papa ( pengemis ) dan kuturayau untuk tahan sementara dan siasatan
    • Dalam perjalanan sebelum dipindahkan ke Pusat Pemulihan Pengemis.

Objektif kahadiran kami selain ingin menggembirakan penduduk disini, kami juga menyumbang beberapa barang keperluan asas hasil kutipan daripada warga Seagate. Kami juga menyumbang tenaga dan material untuk mengecat pagar batu dia laman Rumah Kenangan Johor Bahru. Jom kite layan gambar gambar aktivity kami di Rumah Kenangan Johor Bahru.



Live band dari Seagate.


 Warga Tua menari dan ber Poco poco

Menghidangkan brunch.

Zulzaini dan pakcik Osman.

Beramah mesra dengan makcik2 pulak.

Kerusi beracun

Penyampaian hadiah

Bersama Pn Normah.



Antara yang sudi jadi Volunteer 

Dikala kami yang perempuan bungkus hadiah untuk penghuni rumah kenangan, yang lelaki mula mengecat. Pilihan warna ialah hijau. Jom kite cikidout  aktivity mengecat nih.






Pada pukul 1 kami mula melawat asrama penghuni rumah kenangan. Menurut pengurusan disini, kami agak bertuah kerana selalunye pelawat tidak dibenarkan masuk ke asrama. Kami berkesempatan menyampaikan buah tangan dari Seagate kepada setiap penghuni Rumah Kenangan Johor Bahru.



Antara activity warga tua disini ialah bercucuk tanam.

Terkagum jap ngan pokok lada disini. Cantik.. 

Selain bercucuk tanam, mereka juga menjalankan aktiviti menjahit dan kelas agama. Semua aktiviti yang dijalankan adelah dengan suka rela. Tiada paksaan untuk penyertaan.

All of us.

Time to say good bye.

Aktiviti kami tamat pada jam 2pm. Setinggi perhargaan kepada pihak pengurusan Rumah Kenangan kerana sudi menerima kehadiaran kami. Tahniah untuk kumpulan volunteer ini. Korang memang terbaik!!.

Reach Out With Love...



Thursday, 24 July 2014

Selamat Hari Raya..


Dikesempatan ini aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin
Kepada Blog reader.. Traveler.. Kawan kawan.. Sahabat handai 
Dan siapa saja yang mengenali diri ini
Di alam nyata dan cyber.

Pada yang Jadi rakan travel aku sepanjang 2013/2014.. 
1. Halalkan makan minum yang terlebih ngap tu..
2. Maafkan klu ader teremo dan terkene marah
3. Maafkan klu ade kene tinggal sbb korg lambat atau aku tercepat.. hahahaha
4. Maafkan klu ade tersakit hati sana sini.
5. Maafkan kalau ader tersuruh angkatkan barang sbb dok meroyan shopping.
dan lain lain salah laku sengaje mau pun x sengaje.

Stdla manusia tiada yang perfect.

Pada yang balik kampung nak drive jejauh tu sile la berhati2 yer.
Pada yang diet tu.. makan jgn x ingat dunia.. hahahaha

SELAMAT HARI RAYA SEMUA...


Saturday, 28 December 2013

Majlis Pertunangan : They are Taken!!!

Bulan November and Dec actually keluarga saya dok meraikan 2 majlis pertunagan. Pada sape2 yang nak jadi adik ipar i dah boleh give up la yer. Sbb both my lil brother was taken.. hahahaha. perasan jap dorang ni hot.. Jom la kite Zaaaasss gambar2 yang hado. Camare x berape nk canggeh. Ni ade curik dari FB Hana Sama. Miannn.

24 Nov 2013
Majlis pertunagan Fahmi & Ayu.
Lokasi : Negeri Sembilan


 Menyarung Cincin

 My mum with her mum 

 Kak Tie dapat kawan taun depan.

Semoga kekal dan bahagia... oppppss jgn dekat2 sangat.. lum nikohhhh.


7 Dec 2013
Majlis Pertunangan Farid & Farah
Lokasi: Muar

 Us

 Ha sengeh2 ape tu.. 

Menyarung cincin.

Hantaran Dulang yang serderna. Sama jer cuma tema Fahmi Hijau. Tema Farid purple.






Okeh la.. Semoga bahagia semuanyer... Insha Allah x lame lagik ramai la tolong aku kat dapor time raya... suke3.. kekekekeke..

Tuesday, 13 August 2013

Selamat Hari Raya..

Title pun dah tau kan motip entry kali ni.. It's Still Raya kan.... 

Thanks la pada Mak yang sponser baju ni dan Kak Long y sponser bunga2 kat baju ni... I mmg selalu dapat baju free. hahahahaha sbb i kan adik. 

First off all nak wish Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin. Maaf segala salah laku yang sengaja dan x sengaje. kate2 yang mengusik hati, umpat2 belakang yang sedar ngan x sedar, perbuatan yang terlajak laku. Rungutan hati, keje2 x ikhlas dan sebagainyer. Lagik2 kite bekerja ni byk jer y x puas hati huhuhu. Halalkan makan minum yang terlupe nk bgtau. Kot2 ader pinjam duit lupe nak pulang. hahaha maklumla kite berkawan kadang2 main redah jer. Semoge Aidilfitri ni ringan sikit bahu kerana terampun dosa sesama manusia.

Salam Lembaran semua. Semoga hidup mendatang lebih bermakna dan diberkati di samping insan yang tersayang. To my lovely family. Tiada nilai kehidupan ni tanpa korang.. Luv u all.. so much.. muah2..

PS: Thanks la kak long sbb byk blanjer family raya taun ni.. taun depan i blanjer plak okey... maklumla terover spen kat koya nun.. lalalalala. 



Tuesday, 1 January 2013

Beg oh beg... Terjebak!!

Semalam aku beli beg. Balik2 nak simpan aku bukak belakang pintu baru aku perasan yang aku ni dah ada banyak bagpack. Sejak bile plak aku terjebak jd pengumpul beg ni... meh la kite jengah2 beg yang ada dalam koleksi aku skang ni.

Motip la aku dalam ribut salji. malas nak snap pic baru aku rembat jer pic lame. Yang belakang tu beg Deuter 60 l. aku beli sebab nak gi koya.. Sebab mase tu winter baju tebal2 y amat. ha sesuai sangat la. 

Ni plak beg yang aku mula2 beli aka y first la aku beli beg mahal. price dia dalam RM 150++ kot. lupe dah. Polo. Aku suke beg ni sbb dia besar dan banyak poket. pastu dia x nampak bulat. kikikiki dah 3 ke 4 taun dah beg ni. skang adik aku pinjam. cet. bile entah dia nak pulang T_T.


Ni plak aku beli online. niat dihati nak bawak gi koya. tp tetibe rase beg ni susah sebab kecik and banyak naw kuncinyer.. tp aku suke beg ni. smart and cool.


Ni aku kirim kawan aku beli kat ho chi min. Imitation la. aku kirim skali dia beli pink daa.. pasrah jer la. 


Beg ni aku beli ngan kawan kpop aku. aku suke beg ni sbb dia ala2 sesumpah. aku boleh lipat2 jd kecik jer. sesuai tuk emergency beg.

Bag ni skang aku gune bawak gi opes. Beli kat angsana bulan lepas. aku suke beg ni sbb nampak jiwe remaje walaupun x berape nk remaje dah ni.



Beg ni aku baru beli semalam. Coleman 15l. aku beli sbb jusco bukit indah buat sale 60%. Normal price RM204. murah kan... so aku sebat la. huahahahaha.. napsu.


Beg ni abang kepada beg kat atas ni. Coleman 30l. semalam gak aku beli. Normal price RM309. 60% less gak. Motip aku beli senang nk gi jejalan 3 ke 4 hari. Bile entah nak jalan nyer.

Sume begpack... mane bag wanita ckit cik pae ooooiiii... jeng3.


Ni jer la yang terbaik aku ada. Satu ni jer la. Aku pakai kalau tetibe meroyan nak pki skirt labuh atau baju kurung.. Ni satu jer. Handback lain x hadoooo..

Ni beg beli xtau motif. sbb suke big bang. hahahahaha. x penah pki. simpan buat frame. 


Ni lah kisah pae yang suka doh habiskan duit beli begpack. huaaaaaa... bye.



Wednesday, 14 November 2012

Camera oh Camera...

Hujung2 tahun ni aku dak berangan nak sebat satu camera ngan lazat ckit dari Panasonic aku tu. Motip sebab aku nak camera yang vogie de vas tuk gi concert. Again!!! Mula2 berangan nak amik S95. Sbb sangat berpuas hati mase gune gi koya dulu. Tapi S95 Zoom x jauh. Maka x sesuai klu nak bawak gi Concert. Setelah menggoogle ada beberape camera yang mangganggu pandangan mata. Aisehhhh

EOS M. 

EOS M ni mmg kasi aku jiwe kacau. Aku suke sbb dia kecik dan ringan. Pastu dia EOS. ahahahaha. Ok aku mmg x pandai pasal camera ni tp aku rase dia best sbb leh tkr lenses. Design dia mmg cun. Aku check spec dia as usual aku blur sbb x paham. Bute camera x aku ni. Price around RM2.5k. okey terlebih cikit budget ni.. 

Canon PowerShoot SX260 HS

Yang ni aku rase sgt simple. Zoom 20X mmg smart klu nak bawak gi concert. Kecik dan mudah nak seludup. ahahaha. Jiwe x kacau sangat ngan camera ni tp aku rase dia perfect gak tuk bawak travel. 2 in 1. cukup la tuk penuhi minat aku ni. Price around RM 1.1k. In budget.

Canon Powershot SX 160 IS

Ni pun macam ok tp dia 16X Zoom jek. Macam Panasonic aku tu kot. Price around RM699. Totally in budget. Hurmmm ni last choice klu aku mmg nak jimat. ahahaha

EOS 1100D

Or patutkah amik yang ni. 1 jer y aku kurang ckit dia berat. Price around RM1.8k

Okeh ni la angan2 aku taun ni. nak beli camera tuk travel + Concert Kpop ku... (jgn bitau mak aku ekkk)
pening @_@