Followers

Saturday 20 December 2014

HongKong: Way to Victoria Peak

Okeh hari ni saya bertekad nak menyiapkan lagik satu Entry HongKong ni... Moge berjaya. Wink2. Tapi bertabahlayer. Entry HK ni byk gambar dari ayat. Ketandusan idea dah aku ni.. Maklumla lame dah aku x menaip. 

Hari ke 2 di HongKong kami akan ke Victoria Peak dan naik Tram. Maka pagi2 kami pun bersiap2. Memasing relex2 jer bersiap. Maklum percutian mewah kan. No rush.. Gi mane yang sempat jer konsepnyer. Sebelum kite kluar.. ayuh kite selfie dulu..



Sebelum berjalan lebih jauh..

Dari hotel kami naik mrt ke Admiralty Station. Dari situ kami menapak ke The Peak sebelum naik Peak Tram. On the way to the peak kami melalui taman. Biar gambar berbicara..hihihi.

Dah macam transformer bangunan ni kan. Atas sekali signboard LIPPO..  erkkk lipo suction kah.. hihihi.. 

Masa aku gi ni ade tunjuk perasaan aman. so beberape jalan ditutup. Tram pun ade yang x jalan.


Jalan kat taman dulu.


Posing maut dulu

Dan lagik!!.. bertabah la yer.

Air terjun buatan manusia

Selfie dulu..


Bunga teratai pun hade.

Ha hamek ko. Perasaan macam nk Q masuk concert dah aku nih. Panjang tul Q. Tapi katenyer kalau kami datang petang Q lagik la panjang. Mujur...

Tara... Ha.. tinggi x aku. Cantek permandangan. Nampak bangunan y cantek2 kat HK ni.

Dan kami x kurang jugak. Macam kat Namsan tower dah ni.

 Selfie ber latar belakangkan pemandangan bangunan.

Setelah puas kami lepak kat Starbucks plak. Beli Tumbler sendiri dan kiriman. Nah ko hamik voucher free drink sampai 6 keping.. Minum sampai muntah.. hahaha. After pusing2 sampai dah tak tau nak buat ape kami pun turun. 
Bangunan2 kat atas ni. boleh shopping2 gitu.

 Ni lah mase dah ketikanyer kami berada disini.

Ni aku pulak.


Belah petangnyer kami naik tram plak. Pusing2 keliling Hong Kong. First time aku naik tram. Cam jakun sikit. Belah malamnyer kami decide nak lepak kat bilik jer. Penat dah kaki menapak ke the peak tu. Tapi best gak fefeeling kat taman tu. huhu. 

Ok done day 2.. last day to be continue.



1 comment:

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^