Followers

Thursday 12 September 2013

Korea Summer 2013 : M Countdown and Inkigayo.

Misi Kpop Kami x abeh lagik. Entry kali ni aku nak cite lak pasal M Countdown dan Inkigayo. Mula2 kite cite pasal M Countdown. MCountdown ni sama la maca music event yang lain. Klu kat malaysia macam muzik muzik gamaknyer. Untuk ke banngunan Mnet ni,

How to get to M Countdown
Music Event: M Coundown
Day : Thursday.
Subway : Digital Media City Station. Line 6 Exit 2.
Kemudian amik bas No 7711 dan turun di Sangam Digital Media City Public Information Hall. Stop no 3.

Lepas turun bas korang jumpe bangunan ni maksudnyer dah betul la tu. Sampai2 seperti biasa harus la carik Fan artis yang korang nak jumpe tu. Tulis nama dan beratur seperti biasa. Kali ni aku tgok macam xder harapan nak masuk EXO sbb fan ramai giler. Tapi beratur jer la. Siti plak pi beratur tuk Henry. Aku xder beli CD henry. Cis rugi tul. Siti dapat masuk recording Henry. Dan aku??? melopong.. Haishh.. nyesal x beli CD Henry awal2. Bangunan Mnet ni paling la lapang depan tu ala2 nak guling2 pun boleh tp panas.. haishhh nape aku gi koya time summer ni ekk.. sengal!!


How to get to Inkigayo
Music Event: Inkigayo
Day: Sunday
Subway: Gayang Station Line 9 Exit 2
Keluar Exit 2. Belok kiri pastu jalan tegak sampai jumpe bangunan SBS ni.

Okeh Inkigayo ni tiap hari Ahad. Ahad kan mmg cuti so agak mencabar la klu gi music event time cuti ni kan. Since mase ni mmg comeback EXO maka ramai la bebudak sekolah time ni. Klu Inkigayo ni depend pada fan club. sbb ruang mmg sangat limited maka tempat berkumpul mmg la ikut suke dia jer. Mase EXO ni mmg la sangat jauh kitorang menapak. Dekat satu park tmpat berkumpul dia. Sape x cekal mmg give up la. Since aku tgok fan mase ni mmg ramai y amat dan kami ada 1 CD jer, aku ala2 malas la nk berebut ngan bebudak sekolah ni. Aku bagi CD aku pada nanad. At least sorang dapat masuk la kan. Luckily Nanad mmg dapat masuk. 


Bangunan SBS

Ni keje Fan la ni. x sure la fan dr mana y bayar sticker Bas ni.

Setelah give up dengan EXO aku x lepak kat situ. Nanad cerite la bebudak exotic ni rebut2 sampai ada y berdarah.. Ohmai. Nape la korang ni. Sawan ke hape. Marah betul aku. Minat pun jgn ler sampai camni. Tp pk2 dorang kan bebudak. Nasib la aku give up. Klu x aku pun jadi la bebudak gak. 

Ni salah satu kecederaan fan Indonesia. orang belakang TERsepak kaki dia. berdarah sudah. Ada yang berdarah kat lutut. Y tu aku x gamak nak masuk dalam blog. Ajele.

Okeh.. ni cume recording jer la. Sbb kitorang mmg x dapat masuk live pun. Tp aku rase Inkigayo korang bleh abaikan la. Unless korang mmg peminat Kpop tegar cekal dan gigh. hahaha aku pun x kose nk tgok. Oklah.. Misi Music Show tamat dah. 3 Jer yang kami cube masuk. Sekurang2 nyer tiap satu ada dapat masuk. Ok la kot. What to do.. kite layan jer la..


No comments:

Post a Comment

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^