Followers

Sunday 15 September 2013

Big Bang Alive Galaxy Tour in Cinema

Lately ni aku banyak post pasal Kpop kan. Maklum la Korea Summer 2013 mmg misi Kpop. So mmg banyak la yang aku share pade sume2 pasal Kpop event. Harini plak aku nak cite pasal Big Bang Alive. Actually aku mmg dah terjebak dengan Big Bang alive ni since concert kat Singapore. Tp mase tu Tic Big Band Alive in Singapore untuk 2 hari sold out. So aku cume dapat yang kat KL jer. Dan beberape perkara yang berlaku menyebabkan aku mmg xder mood nak tulis pasal Big Bang Alive ni. Tapi sumenyer macam tercover bile Big Bang Alive kluar kat Cinema. Aku dah ok sikit so aku tulis la pasal Big Bang Alive ni. Kite Start dari awal la. Baru la boleh imagine kegilaan Big Bang nih.

Big Bang Tour kat Singapore ni taun lepas 28 dan 29 Sept 2012. Lokasi Indoor Stadium. Singapore punyer stadium kebanyakkannyer mmg kecik so dorang terpaksalah buat 2 hari. Seperti yang dijangkakan ticket mmg la sold out. Aku mase tu x berape nk berwang so mmg xleh nak rush2 beli tic. tetibe ticket sold out. Gigit Jari makcik ooiii. Nak dijadikan cerite aku ngan membe skodeng masuk jugak Singapore untuk back stage. 

Pada hari pertama, since kitorang x dapat masuk, kitorang lepak backstage awal. so dapat la depan. Abis jer concert sume org dah excited. Skali Taeyang kluar. Siap menari2 depan kitorang. Aku mmg speachless. Mmg x pernah la artis korea layan backstage fan macam ni. Tp cume Taeyang SAHAJA!!!.. yang lain x nampak langsung. Aku start dah kecik hati ngan yang lain. Boleh macam tu. Since hari pertama dah dapat jumpe hari ke2 kitorang pun gigh la masuk Singapore lagik. Dengan harapan dapat jumpe Taeyang lagik.. Jumpe Taeyang ea.. bukan Big Bang.. hahahah. Perkara yang sama berlaku. Taeyang keluar layan fan. Siap main water gun. Lame plak tu. Kitorang balik dengan hati berbunga2. hahahaha. Penangan Taeyang.

Yang baju putih tu Taeyang. Mase ni hp sangat x berkerjasama. Cet gambar blur.

Pada 27 October 2012 plak Big Bang alive in KL. So aku, CT dan Nanad pun ke KL la. Dengan berbekalkan tic free standing berharga RM 188. Kami sampai awal tp ticket kat tangan kawan. So agak lambat la baru dapat masuk. Keciwe disitu sbb patutnyer kami dah bleh beratur awal. Lokasi plak kat Stadium Merdeka. Open Stadium. Tambahan plak petang tu hujan. So bayangkan kami bersesak dalam reramai manusia tu. pastu hujan lecahnyer. Sebenarnyer ini la first time aku gi concert kat Malaysia. Pastu aku amik ticket free standing atau dengan sopannyer aku kate ticket murah. Lagik sejam concert nak mula kami dah boleh masuk tapi giler kentang pack. Dah macam sardin dah. Keciwe giler. Start jer Concert lagik la sesak. Mase ni mmg aku nyesal la amik tic ni. baru sejam concert dalam hati aku kate bile concert nak abis ni. aku mmg dah x larat dah. Serius aku mmg x enjoy concert dan aku rase mmg buang duit jer. 

 Tgah beratur.

Aku tic kuning.


Aku bukan nak perkecilkan Malaysia event tp since aku dok JB dan banyak gi Singapore, Klu nak compare Malaysia mmg sangat la teruk. Klu kat Singapore beratur means ko mmg akan masuk ikut y beratur. Sape sampai awal mmg masuk dulu dan xkan ade tolak menolak. Tapi kat Malaysia beratur bermaksud org bodoh yang datang awal tp belum tentu masuk awal. Orang yang datang lambat akan cube nak selit2 sampai diadapat masuk. X bermoral kan??? So pada aku klu Concert kat Malaysia ko free standing pastu tic murah mmg x bermakna la. Better la ko amik seated. At least ko x macam nak pengsan berimpit. Dan Organizer Malaysia ni tamak. Sumbat selagik boleh. Sampai xder ruang. Hotak dia. Klu Singapore siap boleh jalan2 lagik kat area free standing tu. Tu la kekeciwaan yang berlaku sampai aku xnk tulis blog pasal Big Bang Alive in KL ni.

Ni la Taeyang.. Mmg x encem tp dia mmg best. hahaha.

Disebabkan aku mmg x puas hati ngan Big Bang Alive, mase aku gi Korea June haritu aku pun beli la CD Big Bang Alive Galaxy Tour The Final. Dengan adenyer CD ni tercover la sikit kekecewaan aku. Boleh gitu.. huhuhu. 

Ape yang aku dapat kate CD ni sangat la mahal. Aku x ingat berape tp boleh dapat 2 normal CD. Mahal sebab dia Limited Edition. Sob sob.. 

Minggu lepas plak membe aku roger kat FB yang Big Bang Alive masuk cinema. Oh mai.. Ticket kat KL fast selling and sold out. Aku punyer la nebes. Mestila aku akan pegi. Tayangan cume 3 hari dan at selected cinema only. Luckily ada kat TGV tebrau. So dengan lincahnyer aku beli online. Untuk pengetahuan sume aku ni bukan la kaki wayang. Sampai nak beli tic wayang online pun x jumpe link. Nasib la Yantot ader bagi link. Dan aku berjaya sebat 2 ticket seat yang agak best. Ticket kul 1.15pm Ahad. 

Online ticket

Aku sangat puas hati. Dia tunjuk semua lagu mase Concert aritu dan ia adalah compilation semua negara. Tak macam artis lain, setiap negara yang diorang pergi, dorang pakai baju yang berlainan. Tetibe teringat Hyun joong yang pakai baju sama. huhuhuhu. Budget kecik ta tuh. YG mmg jaga BigBang ni macam anak emas kot. Mau x nyar sume negara yang diorang buat concert tic mesti sold out atau pun almost sold out. Giler kaya YG dok kerana Big Bang nih. TOP mmg sangat la pancap2 muka dia. Maksud aku shining2 hensem gitu. Tp sorry la. aku kan kecik hati ngan dorang mase kat Singapore tu. So aku cume minat Taeyang. Boleh gitu. Pade aku yang lain sangat DIVA. i don like.. hahahaha. Persembahan yang mmg mantap dan aku mmg enjoy habis. Siap bleh same2 nyanyi lagik. Lagu Fav Aku Haru Haru... Mesti budak seblah aku boring jer sbb denga aku nyanyi.. hahahaha. 

Dalam tanyangan ni gak dorang ade tunjuk backstage. Homai... dorang sangatla hapening. Seungri mmg propa. Suka ambik perhatian camera. hahaha tp klakar. aku bantai gelak tgok dia. Ok lah.. tercover sudah kekeciwaan KL aritu. Aku nk suggest korang gi pun tayangan dah abis. Last Ahad semalam. 15 Sept. 


Moral Of the story.. Hobi Kpop ni perlukan duit yang banyak. So klu la gatal nak minat banyak retis ti bersedia la tu spend money.. a lottttttt... klu rerase x mampo macam aku ni amik la satu atau dua artis jek dan dapatkan la tic yang Mahal. Sekali setahun jer. hahahahaha. Sangat x digalakkan pade pelajar2 yang x koje lagik. Aku pun berani terjebak bila dah complete study. Untuk hiburan, use your own money ye..  :)


No comments:

Post a Comment

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^