Followers

Wednesday 28 December 2011

Dapat Kebenaran. Yeay!!

Semalam secara x sengaja bgtau mak y awal bulan 2 ader trip gi Korea. Sebenarnye hati amatla berdebar2 sebab takut mak x kasi. Hehehe to be honest ni la kali pertama aku nak gi obecee y jauh. Sebelum ni aku cume gi Indonesia n Singapore jer. Tempat tu pun sekangkang kere je dari JB ni so mak xder la amik pot sangat. Dia ok jer. Tp tang Korea ni kan jauh. Pastu aku dah beli tic dulu lak tu. Hotel sume dah book. Mmg kecut perut la nak inform mak. Buatnye jawapan mak no maka burn la tic aku n sume2 yang dah bayar tu. Tapi sebab dah dekat sangat dan xmo la aku jd tanggang di bumi korea tu maka aku pun bukak la mulut aku ni.

Satu lagik aku takut nak bagitau sbb aku ni agak fanatik ngan artis2 korea tu. Masuk kete aku mmg CD korea jer memanjang. Tapi klu aku bawak org len aku buka la radio. kang boring lak dorang. So mak mmg x berkenan minat aku ni. Sory mak, adik suke x leh handle. kikikikikiki. Nanti dah bosan adik stop la yer. Makan lak aku dah belajar pakai chop stik. Motip nanti senang nak makan kat korea. hahahahaha. Kat umah ni makan megie n mee jer la pki chop stik. Kemaruk aku ni. Tu sume kalau aku sesorang kar umah la. Kalau mak ader chop stik aku letak tepi la. Kang ader kene skolah x jadi makan lak. ngeeee.
Berbalik pasal mintak izin tu, aku agak terkejut ngan jawapan mak. Dialog nyer begini.

aku: Mak adik nak bitau ni jangan marah ea.
mak: ape dia.
aku: Awal bulan 2 nak jalan.
mak: nak gi mane?
aku: mak janji jangan marah tau
mak: cakap je la.
aku: Adik nak gi korea.
mak: Pegi la. nak gi ngan sape? berape hari?
aku: huh... (dalam hati biar betul mak aku ni) adik gi ngan bla bla bla bla... explain sume. pastu aku tanye. mak x marah?
mak: nape mak nak marah. pakai duit sendiri kan.

moral of da story. Jangan jugde benda y belum berlaku. Mak haku open minded hokey... 
Mummy i Love u!!!!!

So, 1 lagik to do list dah buat. aku excited xleh blah ni padahal final exam dah dekat. Date tu mmg cantek sangat. Hadiah abis study.. Mesti best sangat sebab tul2 abis final exam. Korea... wait for me. Winter dibumi Korea.. Wah gitu. Jakun x aku ^_^.

Wasalam.

No comments:

Post a Comment

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^