Followers

Friday 30 March 2012

2 Days & 1 Night - 2D1N

Kalau baca tajuk ni sure ramai yang agak paE travel 2 hari 1 malam?? hahhahaha. Bikin propa ckit. Aku cume nak kongsi bagaimana cara mereka promote negara mereka... becoz aku suke sangat program ni and aku harap Malaysia akan kuar program2 macam ni.
 Aku translate kan.. hehehe 2 day 1 night

Sebagai pengenalan sesiape yang x penah tengok program 2D1N ni meh aku cerite cikit. Program ni sangat la terkenal kat KOREA. Kpop fan klu x tau program ni maksudnye dia x katam lagik. hahahahaha. Aku salah seorang peminat program ni. 2D1N motip dia nak tunjukkan tempat2 yang menarik setiap pelusuk korea. Pengacara terdiri daripada 7 orang artis korea yang agak famous. Mereka akan diberikan task untuk dapat sesuatu reward macam makan best ker, tdo kat tempat yang best dll lagik. Kadang2 mereka akan berlawan sesama mereka sbb hadiah hanya untuk 3 orang atau 2 orang. 

Apa pun misi yang mereka buat, motip tetap sama, nak tunjukkan keistimewaan negara mereka. Melalui program ni kite akan dapat tau mana lokasi yang best2 ala2 must go gitu. Since separuh daripada mereka ialah pelawak so cara penyampaian agak selamber/sepontan. Walaupun aku x paham bahasa korea lagik dan mengharapkan subtitle tp aku mampu tergelak terguling2.. huhuhuhu.

Ni pengacara 2D1N sejak season lalu. Most of them since 2007. I like them all. fun and really nice. Tapi disebabkan ada masalah, Hadong (merah) berhenti last year. Actually dia pengacara no1 kat korea. Seblah Hadong pakai cap tu Lee seunggi. Mamat ni pengacara, penyanyi dan pelakon yang famous. Bukan calang2 dia ni mmg brilliant. Setau aku dia ada PHD. Suka sangat kat dia.

 Ni plak season ni punye pengacara.. Seunggi dah xder T_T sedih giler. 3 pengacara lama dikekalkn dan add another 4. Yang paling kiri tu penyanyi terkenal kat sana. Shi kyung. seblah dia pelakon yang meletop la ni. Joo Won. and another 2 ni pengacara. Xpe la Seunggi xder, JooWon ader kikikiki

Korang boleh YT search 2D1N. Atau tgok kat astro 391 setiap jumaat malam kul 11.15pm ( waktu siaran may change). Actually ahad petang ada kat 391 gak tp xder subtitle rasenyer.

Okeh kesimpulannya kat sini aku sangat mengharapkan program macam ni wujud la kat channel Malaysia ni. untuk promote tempat2 yang menarik kat Malaysia ni. KRU picture... pls la instead of PROPAGANDA???? erghhhh x bleh blah. Gosip jer x kemana la weiii...

ni aku bagi ckit supaya korang dapat bayangkan macam mana show ni.




2 comments:

  1. i'm a follower of 2D1N and it's very interactive prog. kagum tengok cara diorg promote negara mereka.

    running man and family outing also a good variety show! buat gkita pecah perut! hehe

    ReplyDelete
  2. Sama la.... sangat suka cite2 camni kan. hope one day malaysia akan wat cite2 camni...

    ReplyDelete

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^