Followers

Saturday 13 June 2015

Tanah Aina: Jungle Tracking.


Happy wikend semua... Harini aku gigih nk katamkan Entry Tanah aina. Actually dari minggu lepas aku try nak menaip tp setelah beberapa drama berlaku dalam hidup aku Jun ni aku hold sampai sekarang. Secara officialnyer aku dah kene pencen Ber backpacking.. Ha nebes x?? Backpack jer yang pencen so haloo trolly beg. Ikot nasihat Dr Tan tu.. Hidup macam biasa tapi jangan tunjuk teror sangat.. Hahahaha. Satu lagik ayat dia yang deep.. You kene kurus.. Buang separuh!!.. Rase nk pengsan aku denga. Nk makan pun teringat Dr Tan Skang ni. Nasib hensem hahahaha. 

Baru jer nk mula nak cool down balik tetibe mak plak check in Hospital Pantai. Wake up alarm for all of us. Mak kene start makan secara sihat. Mujur la cume minor jer and macam x percaya mak dah start makan oat.(benda yang dia paling x suka). Serik masuk spital katenyer. Untuk mak, Dr Tay kate beside ubat, eat healthy food. Dia akan makan sihat pasni. huhu.

Tu la permulaan separuh ke 2 2015. Not a good start kan.. harap2 semua baik2 jer la pasni. Sihat2 semua. Ok cukup la intro ape yang berlaku lately y mampu menggoncang jantung aku sekejap. Ape yang perlu dilakukan sekarang adelah menerima segala ketentuan tuhan dan Ayuh mulakan hidup sihat. Mak kate pae ramping la pasni sbb asik pakai barut.. hahahaha.. barut gitu.

Aktivity di tanah aina seterusnyer ialah Jungle Tracking. So pepagi selepas sarapan kami bersiap siap untuk panjat memanjat. Laluan katenyer xle susah mana. so marilah kite tgok takat mane yang x susah tu.


Sebelum tu nk tunjuk Khemah kami. Entry lepas x sempat tunjuk.

Ni plak view malam sekitar khemah

Menyusuri air terjun

Lalu jalan2 x mencabar.

Separuh mencabar.

Ulat gonggok y baru menetas. ha dah macam cacing kan. 

Suku masa pertama. Ayuh rehat jap

Zafran turut join activity ni

Selfie tgh dalam hutan

Separuh mase ke2

Kaki aqilah pun dah mcm rakan sebaya nih.. besar dah budak ni

Bunga pun bertemakan kuning

Aku syak mase ni ade mahluk sedang menyelinap di kaki Kak anash.

Nak sampai dah

Selepas bergambar ni la Kak anas dan aqilah tau yang kaki depa kene berpacat.. bukan 1.. bukan 2.. tp 4 atau 5!! gemuks2 dah pacatnyer..

Last Selfie sebelum kite mandi... Zasss

Lepas mandi kami pun siap2 untuk pulang. Sempat singgah lunch and makan aiskrim. Yummeh. Sampai di KL dah petang. Aku pun meneruskan perjalanan solo ke JB plak. Pengsan!!.

Ok la tu jer cerita tanah aina. So next mane plak kite? Kite puasa n raya dulu la yer.. bye..


2 comments:

  1. Wow extreme nya activity bersama abam sado! Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. abam sado saja nk tunjuk sado pakai sleeveless.. paduhal x sado pun dah tu... hahaha

      Delete

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^