Followers

Saturday 6 September 2014

Lombok Day 2 : Gili

Ok kite start dengan hari ke2. Hari kedua kami akan ke Gili Trawangan. Tapi kami berjanji dengan abg supir dalam kul 10. So pagi tu kami layan perasaaan dan lepak2 tepi pool ala2 percutian mewah gitu. Aku suke hotel Aditya ni sebab dia ala2 damai jer dipagi hari. Tenang gitu.. Dalam kul 9.30 kami pun bersiap2 untuk ke Jetty. Perjalanan mengambil mase dalam 1 jam dr hotel. Since kami ramai so kami decide nk sewa private boat. Kire2 leh la fefeeling ala2 boys over flower tu kan. Harapan mmg indah. hiks.

Cost kalau naik public boat RM8. Kami dapat info klu sewa private boat cume dalam 400 ribu rupie return. So konon2 dah ade baseline price. Tempat pertama kami dapat 800 ribu rupie return, manakala tempat ke2 plak 1 Juta rupie. Since macam jauh dari baseline price kami kekonon nk naik public boat jer. OTW ke public jetty, boat kami ditahan. Van xleh masuk dalam tp kene naik kereta kuda which is 20 ribu rupie/ person. Macam x berbaloi la plak kan. Konon nak jimat tapi makin kene ketuk. Last2 kami ke tempat yang pertama.

Pulau Gili ni ade 3 pulai. Gili Trawangan, Gili Air dan Gili Meno. Antara 3 Gili ni, Gili Trawangan paling hapening. Penuh dengan Pelancung. Kat sini gak ade byk kedai makan. So mmg xder masalah langsung nk makan.

Ok Sampai dah kat Gili Trawangan. Bye boat. Jgn lupe kutip kami esok yer.

Ni Gili T resort. Bilik dia ok la. Dekat dengan pantai n Jetty. Wifi pun ok.
Sofa biru menjadi tempat untuk Silent moment. hiks.

Selepas lunch kat kedai yang berhampiran, kami gi Snorkeling. Well, snorkeling is a must la kan klu gi Pulau ni. Sebelum kite gerak ayuh kite snap some picture.

Fefeeling ala2 model walaupun xder rupe model langsung.

And Again... Selfie dengan pakar selfie.

Boat bawak kami ke 3 tempat. Tempat pertama ok. Ade la nampak coral. Cantik. Tempat ke2 pula katenye ade byk coral yang lagik cantek tp ombak kuat sangat. Penat sangat. X dayo den. Tempat ke 3 plak ok. ade coral biru. Personally aku lebih suke coral kat Redang. huhu. Boat ni punye tangga punye la tinggi. X kuat aku nak naik. Setelah gagal naik beberapa kali. Walaupun dengan bantuan. akhirnyer aku dapat idea. It not becoz i'm too heavy.. Life jacket yang berat!!. Lepas bukak life jacket ok jer. Denggg!!.. (ayat sedapkan hati.. hiks)

Dah2 jom kite balik seblum sunburn.

Belah petangnyer kami nk tgok sunset plak. Half of us naik basikal manakala yang separuh lagik malas nk kayuh, kami naik kereta kuda. Dalam 15 mine ride kami pun sampai lokasi sunset. Ciss aku ingat jauh sangat. Jalan rate plak tu. Serius naik basikal pun ok.

Janggel, Shahrule and Hang Dhamin kayuh basikal.

Sementara tunggu sunset.

Ni otw nk sunset tetibe dia nyorok kat awan. Cantik sesangat. Subhanallah.

Cakkkk... I'm here!!.

Dan lagik..

Dan akhirnyer.. Bye.. Kami baru perasan ade gunung disana..

Untuk balik plak kami decide nak jalan kaki jer. Sbb kuda cekik darah plak. Overprice.!!. Sampai ke jer resort kami trus ke ala2 pasar malam. kat sini banyak gerai makanan. Macam2 ade. Sampai x tau nk pilih. Akhirnyer kami makan Mee hoon soto. Awas!! sambal dia mampu membuatkan telinga berasap.

Dah kenyang kami jejalan sekitar. Ce bace. Apekah ni.. Goiloi??

Dah penat kami pun balik resort lepak kat swimming pool. Silent moment. Melayan mereka yang jauh di mata katenyer. Sampai dah xder dah ape yang boleh diupdate kami pun balik bilik. Mase ni aku mmg rase ngantuk giler. nk tdo jer. tetibe ade delivery food. Wahhh deabak.. Jangung bakar + apam balik. Aku yang separa sedar bangun makan dengan nikmatnyer. Pastu sambung tdo balik. Mmg fail. Delivery ke2 plak adelah apam balik gak. Kak anash kejut, aku pun makan pastu tdo balik. Mujur xder delivery ke3. huhu

Sehari di gili mmg best. Maybe aku akan repeat Gili ni. Nk jelajah Gili Air n Meno plak. Okelah.. Day 3 kite sambung later.. Bye..

1. haaaa...baru akak teringat tentang kena tahan tak leh masuk van ...
    naik kete kuda..kiki

*mana ntah yang lain senyap je takde updet?*

1. Kan kak.. Kite jer y hapdate.. Dorang hapdate negara 4 musim jer kot. huhuhu...

2. aku tau drama ko kat laut ni.. alasan betul dgn life jaket tu.. ha haa..

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^