Followers

Showing posts with label EXO. Show all posts
Showing posts with label EXO. Show all posts

Thursday, 10 October 2013

Korea Summer 2013 : Myeongdong Shopping district

Entry kali ni nk bercerite pasal Myeondong road. Tempat yang paling sesuai untuk mengabiskan duit yang terlebih tu kan. Selain daripada pakaian Myeondong mmg femes ngan alat kosmetic. Jom Kite cikidout brand yang ade kat koya ni...

How to get to Myeongdong
• 230m from Exit #6, Euljiro 1-ga Station, Subway Line 2 (4 minutes)
• Exit #6, Myeongdong Station, Subway Line 4

Etute House ni banyak kat Malaysia kan. Kat sana Kedai dia mmg cantik dan barang muranh2 kalau nak dibandingkan klu beli kat Malaysia. Double tu. SHINee model dia. So mase ni kitorang borong face mask, pencuci muka, peeling, minyak wangi.. hamek kau.

 Missha ni macam x femes sangat kan kat Malaysia. Tp TVXQ femes kot. hahahha tu la duta dia

 Natural Republic mmg bersepah kat Malaysia kan. Denga2 tak lama lagik EXO jd duta. homaiiiiiiii.. Jang Geun Suk ottoke?? 

 Saem x der kat malaysia kot tp duta dia GD big bang tu.

 Primera plak duta B1A4.

 Yang ni mmg bersepah kat Malaysia kan. The Face Shop. Duta Hyun Joong. Denga2 pun Hyun Joong nak abis contract dah.

Tony Moly plak guna JYJ.

Ni lah antara kedai2 yang bersusun kat Myeondong. Masing2 bersaing antara satu sama lain. Satu brand bukan ader satu jer malahan 3 ke 4 bijik. Dan offer pun x sama. So bayangkan macam mane mereka bersaing. 

Duta pun memainkan peranan yang penting. Product selalunyer mmg bagus tp ape yang membuatkan peminat kpop pilih ialah duta. Aku mula2 mmg x caya tp bile tgok sendiri barulah aku caya. Normally perminat Hyun Joong akan masuk The Face Shop. Malahan kawan2 Henecia aku pun cakap dorang borong kat TFS. Shawal plak mmg soping kat Etute House. To be honest aku pun choose TFS and Etute House. Giler x pengaruh Duta. So bayangkan bile EXO jadi duta Natural Republic nanti... huaaaaa.. penuh la NP ngan fan Exo. 

Aku suke shopping kat sini sebab mmg murah. Bayangkan Facial Mask klu kat Malaysia rm 5 ke 6 kat sana 1Kwon dapat 2. Maksud 1 keping 500 won jer. Sama dengan RM1.5. Murah kan. so beli la bebanyak buat stock n hadiah pada family. Banyak gak aku beli tuk akak, mak, akak ipar n diri sendiri.  


 Ni Plak Spao. Sangat kecik hati dia tutup hari ahad. 

xpe la ttp pun janji dapat posing ekk. huhuhu nanti datang lagik. Maklumla dok Seoul seminggu kan.

Nampak x 12 orang dok tergantung kat dinding tu. Ni la EXO. Poster besar sbb kat Lotte Young mase ni ade pop up store EXO. Apakah itu?? Store y sekejap jer bukak dalam 2 minggu jual barang2 Kpop mainly for EXO. Daebakkkkkkk!!

Ni Plak bergambar ngan tokey kedai CD. Banyak giler kami beli. Kayo la Ajumma ni. Siap bagi free stuff lagik. Poster usah kate la. Banyak tu.

Benda ni aku nak makan tp x sure halal ke x. Dalam WGM Yong Hwa dia ade makan benda ni. Keras ketuk ngan tukul huhuhu.. Biskut coklat kot.

Banyak lagik kalau nak cerite pasal Myeondong ni. lalai dok soping sakan kali ni. Ranap la poket. Kali ni betul2 bukan budget travel dah hahahahaha.. Tapi sangat puas hati. Lain kali kite soping lagik.. huhuhu


Friday, 20 September 2013

MTV World Stage Live In Kuala Lumpur.

Haloo... Morning sume. Another Kpop Activity. Sebenarnyer selepas CNBlue Blue Storm kat KL tu aku dah bertekat nk pose Kpop activiti ni. Maklumla akaun bank rimau dah kurus dok bayar tic yang ratus2 belaka ni. Gi KL pun naik flight kan. Ngade x nak naik bas. Diva katenyer. Baru jer niat nak pose member roger ade MTV Worldstage in KL. Dan yang paling best dia dah dapat XZone ticket. Which is free!!. T___T. Meronta2 la perasaan hatiku ini mendengarkan perkabaran itu maka aku pun tetibe bersuara nk ikot. Pose x sampai seminggu. Dasar kan aku ni. Nak ikot satu hal nak dapat tic ni satu lagik hal. Sebuk la aku check org nak jual tic online. XZone ngan price RM450!!.. Giler kentang.. korang dapat tic ni free kot. grrrrr geramyer aku.




Setelah hampir give up aku pun roger la sorang kakak Kpop ni. Aku cakap aku nk gi MTV tp xder ticket. Dia tanye nape nk gi, jawapan aku sbb ada EXO!!. Since K.Anis x minat EXO maka dia dapatkan 2 tic tuk aku. Mujur la EXO klu KHJ or CNBlue or BigBang mmg aku gigit jari jer la. K.Anis menggunakan talian hayat yang terbaik dari ladang dan saya pun dapatla tic VIP. Excited kot aku tgok tic ni. Tp bile aku tgok seat plan aku terdiam jap. Nape dia kat belakang??? katekanla.. Aku pasrah jer la dengan harapan nama VIP betul2 VIP layanannyer.



So kitorang pun gerak ke KL naik kete. Malam tu kami ade party bday kat Singapore. Balik Singapore kawan aku kate kite gerak malam ni. Mase tu dah kul 1 pg. Aku pun xder la penat sangat mase tu pun agree. Balik umah mandi kemas2 barang kitorang pun zoooommmm naik viva ke KL. Kami gerak dalam kul 3pg. Sampai melaka aku drive ke Shah Alam. Kami sampai shah alam kul 7pg. Aku ngan laloqnyer masuk bilik tdo. Pengsan sampai kul 10pg. Kami kene gerak awal sebab nak amik tic kat Menara Axiata. Kemudian kami trus ke Sunway Lagoon. Rupenyer entrance VIP/VVIP ngan normal/XZone ni lain. Jauh gak la mencarik entrance VIP. Kul 4.30 kami dah boleh masuk. Aku sebenarnyer bawak camera kecik. Seludup gitu. Sekali lepas. ahahaha gelak aku. 

Bile dah masuk baru la tau VIP mmg ade special conner tp boleh masuk kat normal Zone. Mase tu xde orang sbb normal tic holder x masuk lagik. So bayangkan depan la aku kan. Yeayyyyy.. heppy x ingat. Tapi baru kul 4.30. Event start at 7pm. Mati kejung la aku kene berdiri. Bile normal pas masuk zooomm padat la kami. Dorang y belakang selit2 nk kedepan. Ohmaiiii Sabo jer la. Aku penah tulis pasal EXOTIC kan so pepaham jer la. Mereka ni masih budak2 dan mmg x reti nk ikot rule. Dan Malaysia event. Stdla. Lebih kurang macam concert BigBang la jugak. 


Dalam reramai tu tetiba aku nampak budak indon yang cedera kat Inkigayo tu. Terkejut aku. ni kompom fan EXO tegar ni. First Artis Joe Flizzow. Mase tu mmg tenang jer lagik. Layan la. Lepas tu EXO kluar. Semua dok meroyan x hingat. Aku pun cube nk kluar camera skali aku rase camera aku ringan.. Xder batteri.. Hyaaa!!! si nanad cas betri x masukkan semula. T____T. Xpe la enjoy jer la. Exo nyanyi 4 lagu.
1. Wolf
2. 365
3. History
4. Growl

Mase nyanyi 365 aku nampak Kris sgt la jelas. Rase nk pengsan. kekekeke. Serius handsome.  Aku mmg terjebak minat kat Kris and Luhan. dua2 kiut miut. Aku fan tp x fanatik. dah tua kan. ikot care org tua la. Minat beli CD, gi concert etc.. camtu jer. Xder la hidup dan matiku demi EXO. Sepanjang Show aku x nampak sangat Luhan. Mane la dia sembunyik. cett. Xpe la layan Kris jer la. 

How near i am. hahahaha.

Aku mmg happy sangat sebab Kris nampak happy datang Malaysia. Maklum la Kris kan terkenal dengan Divanyer. Nanti aku tunjuk muka Kris yang aku pun kompius macam mane Kris boleh jadik macam ni. Abis jer EXO aku mmg nk pengsan dah. So aku try kuar dari crowd y ramai tu ke belakang. Masuk balik VIP conner. Minum air. Giler kentang haus pastu bau badan aku dah macam kambeng dah. Sume org lain punye bau pun melekat. 

Fan putih tu aku beli kat Koya. 

Setelah abis EXO kami layan Far East pastu kami pun balik. Sorry la robin ticke. dancer ko menari punggung jer lebey. kekekeke. Pening aku tgk. Actually kitorang nk pengsan dah. x larat nk tgok dah show sampai habis.

Okeh meh la kite zass pic Kris and EXO ni. Cr to owner la. since aku x dapat snap good picture.







Ni mase dia balik. Nk ke Canada. Tetibe leh bukak tingkap macam ni. dah Macam Hyun Joong backstage in SG da. aku rase dia terlebih makan sambal belacan. Serius aku kompius ngan pic ni.

Kawan aku penah kate ko ni dah kenape suke lelaku jambu... Jawapan aku.. aku mmg suke flower boy. kekeke. Ala minat jer. Bukan aku nak kawen ngan dia pun.. Cinta yang x mungkin gitu. ahahaha propa aku ni. Okeh abis. Sape nak tgok kat MTV bleh la. Ni detailnyer.

MTV World Stage Live in Malaysia 2013 Full Show Times
Premiere:
Saturday, 21 September
10.30am (TH/WIB), 11.30am (SIN/HK/PH), 12.30pm (MAL)


Repeats:
Sunday, 22 September
5pm (TH/WIB), 6pm (SIN/HK/PH), 7pm (MAL)

Tuesday, 24 September
10.30pm (TH/WIB), 11.30pm (SIN/HK/PH), 12.30pm (MAL)

Thursday, 26 September
5.30pm (TH/WIB), 6.30pm (SIN/HK/PH), 7.30pm (MAL)

Friday, 27 September
11pm (TH/WIB), 12pm (SIN/HK/PH), 1 pm(MAL)

Friday, 27 September
7pm (TH/WIB), 8pm (SIN/HK/PH), 9 pm(MAL)

Saturday, 28 September
5.30pm (TH/WIB), 6.30pm (SIN/HK/PH), 7.30pm (MAL)

Sunday, 29 September
11pm (TH/WIB)

Monday, 30 September
12am (SIN/HK/PH), 1am (MAL)

Wednesday, 2 October
10pm (TH/WIB), 11pm (SIN/HK/PH)

Thursday, 3 October
12am (MAL)

Saturday, 5 October
7.30pm (TH/WIB), 8.30pm (SIN/HK/PH), 9.30pm (MAL)


Joe Flizzow
MTV Musika: Joe Flizzow Special
Premiere:
Tuesday, 1 October
1.30pm (WIB), 2.30pm (SIN/HK/PH), 3.30pm (MAL)

Repeats:
Thursday, 10 October
1.30pm (WIB), 2.30pm (SIN/HK/PH), 3.30pm (MAL)

Friday, 25 October
1.30pm (WIB), 2.30pm (SIN/HK/PH), 3.30pm (MAL)

Monday, 28 October
1.30pm (WIB), 2.30pm (SIN/HK/PH), 3.30pm (MAL)

MTV World Stage: Joe Flizzow Special
Premiere:
Saturday, 2 November
1pm (WIB), 2pm (SIN/HK/PH), 3pm (MAL)

Repeats:
Sunday, 3 November
11pm (WIB)

Monday, 4 November
12am (SIN/HK/PH), 1am (MAL)

Thursday, 7 November
1pm (WIB), 2pm (SIN/HK/PH), 3pm (MAL)

Sunday, 10 November
3pm (WIB), 4pm (SIN/HK/PH), 5pm (MAL)


EXO
10 Things…EXO
Premiere:
Saturday, 28 September
7.30pm (WIB), 8.30pm (SIN/HK/PH), 9.30pm (MAL)

Repeats:
Sunday, 29 September
3pm (WIB), 4pm (SIN/HK/PH), 5pm (MAL)

Monday, 30 September
5.30pm (WIB), 6.30pm (SIN/HK/PH), 7.30pm (MAL)

Friday, 4 October
4pm (WIB), 5pm (SIN/HK/PH), 6pm (MAL)

MTV World Stage: EXO Special
Premiere:
Saturday, 2 November
1.30pm (WIB), 2.30pm (SIN/HK/PH), 3.30pm (MAL)

Repeats:
Sunday, 3 November
11.30 pm (WIB)

Monday, 4 November
12.30 am (SIN/HK/PH), 1.30 am (MAL)

Wednesday, 6 November
4.30pm (WIB), 5.30pm (SIN/HK/PH), 6.30pm (MAL)

Saturday, 9 November
7.30pm (WIB), 8.30pm (SIN/HK/PH), 9.30pm (MAL)


Far East Movement
10 Things…Far East Movement
Premiere:
Saturday, 5 October
11.30am (WIB), 12.30pm (SIN/HK/PH), 1.30pm (MAL)

Repeats:
Sunday, 6 October
3pm (WIB), 4pm (SIN/HK/PH), 5pm (MAL)

Tuesday, 8 October
8.30am (WIB), 9.30am (SIN/HK/PH), 10.30am (MAL)

Wednesday, 9 October
5.30pm (WIB), 6.30pm (SIN/HK/PH), 7.30pm (MAL)

MTV World Stage: Far East Movement Special
Premiere:
Saturday, 2 November
2.30pm (WIB), 3.30pm (SIN/HK/PH), 4.30pm (MAL)

Repeats:
Monday, 4 November
12.30am & 6pm (WIB), 1.30am & 7pm (SIN/HK/PH), 2.30am & 8pm (MAL)

Saturday, 9 November
3.30pm (MAL), 4.30pm (SIN/HK/PH), 5.30pm (MAL)


Robin Thicke
My Celeb MTV: Robin Thicke
Premiere:
Sunday, 29 September
10am (WIB), 11am (SIN/HK/PH), 12pm (MAL)

Repeats:
Sunday, 29 September
4.30pm (WIB), 5.30pm (SIN/HK/PH), 6.30pm (MAL)

Tuesday, 1 October
3.30pm (WIB), 4.30pm (SIN/HK/PH), 5.30pm (MAL)

Thursday, 3 October
8.30am (WIB), 9.30am (SIN/HK/PH), 10.30am (MAL)

Friday, 4 October
6pm (WIB), 7pm (SIN/HK/PH), 8pm (MAL)

Saturday, 5 October
11am (WIB), 12pm (SIN/HK/PH), 1pm (MAL)

10 Things…Robin Thicke
Premiere:
Saturday, 26 October
11.30am (WIB), 12.30pm (SIN/HK/PH), 1.30pm (MAL)

Repeats:
Monday, 28 October
5.30pm (WIB), 6.30pm (SIN/HK/PH), 7.30pm (MAL)

Tuesday, 29 October
8.30am (WIB), 9.30am (SIN/HK/PH), 10.30am (MAL)

Thursday, 31 October
1am (WIB), 2am (SIN/HK/PH), 3am (MAL)

MTV World Stage: Robin Thicke Special
Premiere:
Saturday, 2 November
2pm (WIB), 3pm (SIN/HK/PH), 4pm (MAL)

Repeats:
Monday, 4 November
12am &5.30pm (WIB), 1am & 6.30pm (SIN/HK/PH), 2am & 7.30pm (MAL)

Saturday, 16 November
11.30am (WIB), 12.30pm (SIN/HK/PH), 1.30pm (MAL)