Followers

Sunday 17 July 2016

Travel Hunt Darul Aman 2016 - part 2

Harini bertekad nak mengabiskan entry y tertunda.. rupenye ade banyak la plak. hahahaha terasa kemalasan melanda sejak akhir akhir ni.. Atau lebih sopan dikatakan terlalu sibuk dengan kerjaya baru :). Semoga yang diusahakan akan berjaya. Since esok dan hari mendatang akan menjadi sibuk maka harini aku gigh nak upkan few entry. Wish me luck!! hiks.

Ayuh kite teruskan dengan entry TravelHunt Kedah Darul Aman. Hari pertama dimulakan dengan sarapan. Thanks Hotel Rasa Sayang untuk tajaan hotel dan sarapan ni.

Antara menu ynag disediakan ialah Roti

Bubur

Buah buahan.

Selesai bersarapan, Majlis perasmian Kedah Travel Hunt Darul Aman dimulakan.

Taklimat Keselamatan Konvoi.

Ucapan alu-aluan.

Pelepasan Konvoi.



Perjalan Konvoi kami ke Ulu Legong berjalan dengan lancar sekali. Persis VVIP sangat di escort oleh polis. Thanks to Abam polis yang mengawal trafik dengan berjaya sekali. Sepanjang perjalanan kami ade mision yang perlu dilakukan. Ade beberape soalan yang perlu dijawab dan jawapan terdapat disepanjang perjalanan. Kami sempat juga singgah di Gua Jepun. Kedah darul Aman mula mempromosikan Military Tourism. Banyak tinggalan sejarah berkaitan ketenteraan di Kedah Darul Aman yang masih ramai x tahu dan perlu dikomersialkan. 




Pada petangnye kami ade merentas desa. Berbagai activity dilakukan untuk bagi mendedahkan keistimewaan Kedah Darul Aman. Ternyata tagline I found something in Kedah mmg menepati tema Travel Hunt kami kali ni. Madu lebah, Sangkar udang, Kolam air panas dan banyak lagik tarikan perlancungan terdapat disini. 


Sauk udang sangkar.

Kami menginap dia Ulu Legong. Berdekatan dengan air panas Ulu Lengong.


Ini la Para media yang turut terlibat.

Dihiburkan oleh artis Jemputan.

Feveret sgt nih... Cendol durian.

Aiskrin Embun... Sedap!!. Local aiskrim.

Pelbagai Juadah disediakan pada malam hari untuk menjamu para peserta. Makanan local seperti Gulai kari batang pisang masih segar dalam ingatan.. Bila la dapat makan gulai tu lagik... Rindu Kedah!!..


No comments:

Post a Comment

Please show your ID or Open ID at least. Comment from Anonymous will not appear in here ^____^